materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Projektowanie etykiet, opakowań, projekty opakowania, opakowanie reklamowe, etykieta...



Projekt opakowania, etykiety decyduje o końcowym odbiorcy

Opakowania reklamowe czy też etykiety na produkt reklamowy powinny być adresowane do konkretnej grupy osób. Ich podstawową rolą jest motywowanie klientów do zakupu naszego produktu. Powinny one także być kojarzone z marką firmy i wzbudzać zaufanie potencjalnych odbiorców. Zanim zajmiemy się projektowaniem opakowania, etykiety trzeba się zastanowić, do kogo będzie adresowany nasz produkt i jakie będzie jego przeznaczenie. W zależności od branży przy tworzeniu opakowań należy kierować się innymi założeniami. Inaczej będzie wyglądać etykieta reklamowa artykułu spożywczego, a inaczej sprzętu elektronicznego. Jeśli produkt jest adresowany do dzieci lub młodzieży powinien posiadać bogatą szatę graficzną.

Projekt opakowania, etykiety powinien przemawiać do jednostek

Etykieta reklamowa jest idealnym

środkiem promocji. Umieszcza się na niej znaki towarowe oraz informacje o produkcie. Firmy powinny dostosowywać opakowania do jednej potencjalnej grupy odbiorców. Dzięki temu dana marka produktu zyskuje unikalną osobowość i komunikuje się tylko z docelową grupą. Dzięki temu w sposób naturalny wykształca się lista miłośników danej marki. Ludzie sami stanowią świetne narzędzie promocyjne. Czasami metoda poczty pantoflowej sprawdza się najlepiej, jako reklama produktu czy usług. Wielu firmom bardziej opłaca się inwestować pieniądze w produkty, które stanowią nisze na rynku. Nie warto jest adresować swoich wyrobów do wszystkich, lepiej jest skupić się na wybranej grupie osób. Dlatego sprawą kluczową jest właściwe projektowanie opakowań, etykiet reklamowych. Do kupna może zachęcać określona idea firmy. Ważne jest doskonałe hasło reklamowe, z którym będą mogli identyfikować się potencjalni klienci. Wiele marek wykorzystuje ten zabieg w reklamach np. Adidas, Nike adresują swoje obuwie do ludzi wolnych i niezależnych. Natomiast marki samochodów takie jak Mercedes, czy Lexus odwołują się do klientów biznesowych i ludzi zamożnych. Do kupna produktu często zachęca także oryginalny kolor czy kształt opakowania.

Zaprojektowane opakowanie reklamowe, etykiety może być wielokrotnego

lub jednorazowego użytku. Najczęściej te wielokrotnego są droższe, a to sprawia, że oferowany produkt także różni się ceną. Szklane, fantazyjne opakowania są najczęściej integralną częścią produktu. Przykładem mogą być perfumy lub whisky.


Opakowania i etykiety reklamowe spełniają funkcje promocyjne i reklamowe

W obecnych czasach w hipermarketach znajduje się ogromna liczba towarów na półkach, dlatego projekt etykiety, opakowania musi zwracać na siebie uwagę klienta. Dotyczy to jednak głównie artykułów spożywczych, chemicznych, zabawek i kosmetyków. Mniej sprawdza się to, w przypadku sprzedaży odzieży, sprzętu elektronicznego, AGD i RTV, komputerów itp. Jeśli

już opakowanie, projekt etykiety ma przykuwać

uwagę klientów powinno ono wyróżniać się oryginalnym kształtem, kolorem, grafiką oraz surowcem wykonania. Większość marek przy promocji wykorzystuje ten sam wzór opakowań w poszczególnych liniach produktów. Projektowanie opakowań, etykiet przyczynia się także do stworzenia nowej użyteczności starych produktów. Wybór produktu w sklepie następuje w przeciągu kilku sekund. Każdy klient spoglądając na etykietę reklamową zwraca uwagę na inny jej szczegół. Dlatego producenci powinni wyróżniać pozytywne cechy produktu. Często na opakowaniach można znaleźć napis, że dany produkt posiada obniżoną kaloryczność, lub, że dana bateria działa do 12 godzin dłużej niż standardowa. Najlepiej, aby producent założył sobie już na początku działalności, do kogo chce skierować swój produkt. Wówczas może stworzyć projekt opakowania reklamowego, projekt etykiety dostosowane do konkretnych odbiorców.




PROJEKTOWANIE OPAKOWAŃ Skuteczny projekt etykiety, opakowania to podstawa marketingu produktu. Projektowanie opakowań
to zajęcie dla specjalistów od designu i powinno dawać rozpoznawalne projekty opakowań i etykiet.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty etykiet, opakowań



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
materiały reklamowe

.